Tre veckor sedan sist

Nu var det visst ett tag sedan jag skrev här igen :/. Det har gått 3 veckor sedan sist och alltså tre melodifestival deltävlingar :D våga gilla melodifestivalen!! Jag är typ den enda här uppe som vill kolla på det, fattar inte varför??, det som är såå mysigt att se melodifestivalen inte för att alla låtar är så speciallt bra men det är mysigt och lite traddition ;P sen så gillar jag spexet imellan åt :). Dock har jag tittat på det på svtplay 2 av 3 gånger, det enda jag såg i realtid var det första programmet då pappa med familj var uppe och hälsade på :D och det var nog det bästa med sean banan och dead by april, coooola..

Annars då, ja inte möe.. Var hemma för typ 2 veckor sedan och hälsade på alla goa hemma, trevligt!! Det var kul att så många kunde komma på festen på fredagen :D. Hann dock inte riktigt med alla man hade velat hemma men så är det väll alltid. Fick dock ganska mkt tid med babylove :D. På lördagen vart det middag på min nya favvo resturang hemma, Ghingis, och sen bio- Sherlock Holms nya den var bra! Hälsade på mamma och pappa med lite.
Men bästa var nog Älskling pälskling som hade gjort ett fint presentbord när jag kom hem med 5 presenter och rosor :) tack så mycket! Och morgonen efter bjöds det på frukost på sängen med fina godsaker- kan man bli mer bortskämd?! Var väll saknad av min Älskling <3. Skulle lägga ut bilder på presentbordet och frukosten men det ville sig inte, var fel format eller något när jag skulle ladda upp bilderna från iPhonen hit, jäkla cp sida den har något emot mina bilder, vill inte ladda upp min profilbild helle :(. Denna bloggsida har något emot mig :/

Annars har det varit jobb, jobb, jobb. Fast i helgen var jag ledig och då var jag ledig tillsammans med Josse :) kul så vi hittade på lite tokigheter tillsammans. Vi åkte skidor, eller jag åkte bräda på lördagen, så var vi med i en snowracer tävligt på eftermiddagen dock så var jag sämst och åkte ut först då jag var sist i mitt heat. Man körde 4 mot 4 i en bana, och det var ingen vanlig snowracer utan en med 4 skidor på som man styrde med ratt och genom att luta sittsen, lite klirigt men det jag fallerade på var att jag var dålig på att ta fart i början, det var nog inte min grej det. Fick dock ett tröstpris, en kexchokladrutig buff :P. Sen blev det lite after ski :D första för denna säsong?! Och en god chokladdrink, Lindvallen hette den passande nog :)
Söndagen drog jag och Jossa till Tandådalen och Hundfjället efter att ha lagt ner tankarna på Trysil och tur var väll det för att det blev lite ruggigt väder på eftermiddagen och många liftar stängde i T och H pga av vinden och det var nog inte bättre i Trysil så tur var väl det att vi inte åkte dit :P
Och jag åkte Väggen, inte en utan 2 gånger!! på skidor och ramlade inte en enda gång :) glad jag är då att jag klarade av det!! Sen lång satt vi och åt lunch det var myys, tills vi pkte hem eftersom typ alla liftar var stängda eller gick i snigelfart, sen blev det soffhäng med godis- för min del, men det tränades bort på gymmet senare på kvällen?!

Jaa det är väl typ vad jag gjort, inte mkt intressant där inte men a.
Jo det har försvunnit en påse köttfärs från min påse med mat som jag har i "min frys" ute eftersom den inne är proppfull!! helt spårlöst försvunnen, vet at jag hade 3 påsar och nu finns bara en kvar sedan jag lagade köttfärs på en, skumt??!
Åkte lite längt idag med för typ 5 eler 6 gången och slog nytt rekord 8 km :) bara 2,2 km till på det och vi har tjejvasa :P su´kulle nog inte palla det som det är idag men hade jag anmält mig i oktober som man hade behövt göra ? så hade jag väll lagt på ett kol med längdåknings träningen också.
Dessutom har jag anmält mig till högskoleprovet! Ska göra det uppe i Malgung. ´Har gjort det en gång tidigare fast för 4 år sedan och nu har de hunnit göra om det sedan dess så nu är jag rocki igen s´å blir väll sämst resultat, men men går kanske bättre nösta gpng sägs ju att man får bättre resultat 2-3 gången..nu börjar jag om på 1:a då det gjort om det sedan sist då!

Sen har jag provat ett nytt recept som jag fick av min gamla kära "tjif" Pelle :), kassler och annanas låda, supergod blev den, bara att passa på att äta mat med annanas nu när jag bara lagar mat till mig då daniel inte tycker om annanas.

Btw Älsknings daniel och gustav kommer upp på besök till helgen :D ska bli kuuul, denna gång är jag ledig både fredag och lördag så jag kan spendera i stort sett hela helgen med dem ska bli jätte trevligt. Besök välkomnas! Så ska de bo i min stuga som vi dessutom kommer ha ensamma då mina roomies är utflugna båda två :) så vi slipper störa dem och de oss heheh..

Jaja det var allt för nu, ska försöka komma på hur jag kan ladda upp foton från min kära iPhone hit så jag kan lägga ut lite bilder kanske....
Hej hopp <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0