Mars vart tog du vägen?!

OMG vad länge sedan det var jag skrev nu. Ska jag vara kliché-ig och säga att jag har haft mkt för mig? haha låter så j*vla upptaget och viktigtpetter men lite så är det nog, eller vänta vad skirver jag känns inte som att jag haft mkt för mig alls egentligen men nå ska försöka komma ihåg vad jag pysslat med de senaste veckorna förutom jobb - :O.
Kollar lite i bilderna i telefonen för att minnas ;P och ja jag ska komma på hur jag för över bilderna från telefonen till bloggen snart eller så tar jag det när jag väl kommit hem och kan göra det i lugn och ro :P.

Men har säker varit i trysil någon gång sedan sist för det är sååå mkt bättre skidåkning där, har pkt deras brantaset backe btw 45 graders lutning ;D. När jag och Josse var dr sist så var det sviningt väder våra klder var helt nedfrostade när vi gick in vid lunch för att grilla korv, hade haft bild på det om jag nu vetat hur man gör :P och JA det finns inomhus grill där bara det sger en hel dell!! Sen upptckte vi att de har världens sötaste barntoa där, där bl.a. toan är att man sitter i knäet på en clown och gör vad man ska, clownen håller dessutom för näsa- love it! Det hade ni också kunnat få se bild på om läget varit annorlunda :P.

Annars då? Har tagit skoterkörkort, Jippi!! :D
Jag har varit på en till afterski, och denna gång nästan en hel!?!
Sen för en vecka sedan var det OS, såå kul vi i liften blev indelade i olika lag så tävlade vi i backhoppning (gick sådär- vågade inte hoppa så långt), parallelslalom (gick super- jag vanna alla mina lopp), hinderbana ( där 2 personer i vardera lag  skulle bli burna på en bår runt hinderbanan  ett varv och jag var en av dem i mitt lag- spännande, de jävlarna tappade mig en gång!!), skidskytte (kortversision- dock fick jag inte köra då alla i laget inte hann utan vi lottade vilka) och till sist miniskoter runt bana (jag ägde- typ) sen var det final bandymatch på lngdskidor- ass kul, mitt lag kom på en välldigt delad 3:e plats och fick tyvärr inte spela final :P osis nä såg svårt ut.

Har varit sjuk också, eller är sjuk fortfarande. Har fått min supervårförkylning, blir ju super förkyld 2 ggr om året, vår och höst. Så hoppas det r bra efter det här. Var hemma 2 dagar från jobbet för jag pallade inte jobba är så orkeslös fortfarande, ge mig friskhet orkar inte, vill ha energi!! Men som tur i otruen var hade jag en sjukkompis, Josses pojkvän hade ap ont i ryggen- stackarn, så vi var sjukkompisar och kolla på film, alltid trevligare att vara sjuk tillsammans med någon :P.
Har haft extrem omtur nu på sistone, för en vecka sedan då jag blev sjuk typ, halkade jag och stryckte vänsterlåret super mkt= ont, plus att jag blev super förkyld på det och r fortfarande inte bra än. Sen idag när jag gick hem från jobbet så halkade jag och satte vänster knäet i isen= ap ont!!! Kunde dock inte skrika eftersom det fanns gäster där, aaah!
Fattar inte att allt ska hända på en gång, allt klumpar ihop sig så allt jobbigt, dåligt och det som gör ont kommer samtidigt det är faaan helt sjuk. Karma eller slumpen eller vad faan det nu är vill att man ska må som sämst och kör en till botten just nu så det är bara att börja klättra uppåt nu för det finns väll ingen annan väg?. Snälla säg att det inte finns någong annan väg just nu, vill bara uppåt nu orkar inte mer skit just nu!!

Vi gjorde en liten busig sakpå jobbet eller efter jobbet eller egentligen var det pistörerna som gjorde. Vi var i sjukstugan av olika anledningar efter jobbet och efter pistörerna hjälp oss med det som var meningen blev de lite sugna på att trna på att gipsa. Så först var det meningen att jag skulle vara docka men eftersom jag skulle köra bil hem fick Sofie ta min plats, de la en gipsskena på hennes arm, kuligt eftersom alla trodde att hon skadat sig sen, hihi! Så vi ljög ihop en historia om vad hon gjort och typ alla gick på det hehe, anna banana blev till och med nästan sur när vi sa dagen efter att det var på skoj hihi :O. Men kuligt var det!

Beställde lite kläder från HM igår, de kommer förhoppningsvis hit upp till Sälen nu, jag ändrade min adress hit upp men vi får se om det fungerar vore ju toppen :D, kommer nästa vecka...

Var med och spelade fotboll nere i byn inomhus för typ 1,5 vecka sedan var ju jätte kul, kunde dock inte vara med i fredags pga att jag är sjuk men hoppas på att bli frisk tills i över morgon så jag kan vara med då. Har saknat det en del, får se överväger om jag ska ta upp fotbollen när jag kommer hem igen!? :D

Miss my love home!! <3

Tjingeling för denna gång.!. PS Pappa jag kommer ihåg att du fyller år på fredag, 23/3 ;)


Kommentarer
Leffan

Hej hopp! Några veckor sedan jag tittade på din sida, kul att du kommer ihåg att jag fyller år ;-)

Mycket du skrivit nu, en del har jag hört via telefon men inte allt. Kul att du snart är på hemmaplan igen. Nora längtar efter dig med, tycker det är kul när vi ser bilder på FB.

Ha det bra, vi hörs. // Pappsen

2012-04-16 @ 08:36:44
Leffan

Skrev en del men vet inte vart det tog vägen? Vi hörs, pappsen

2012-04-16 @ 08:42:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0