Sista veckan i Januari

Ny vecka och snart ny månad, tiden bara flyger förbi..
Förra veckan var jag ju ledig mån-ons så då var det Trysil på måndagen- sjuk bra, långa och härliga backar.
Tisdagen blev det snowboardåkning här i Lindvallen och onsdagen blev det skidor i Tandådalen och Hundfjället- jag och Josefin var pin-hunter på MySkistar och skulle åka alla liftar där vilket vi trodde vi klara men tydligen inte då det verkar som att vi missa 3 st får väll åka tillbaka och ta dem någon dag blir bra då jag börjar bli lite trött på backarna i Lindvallen efetr att ha åkt där nästan varje ledig dag...

Sen har det varit jobb jobb jobb, i torsdags var det girlpower på orren 3 tjejer som jobbade wooo woo, gick as bra, vi var till och med nämnad och efterfrågade dagen efter tydligen- kul :D. Skulle varit ledig i söndags men fick jobba på Högis då eftersom jag var ledig julafton. Och Högis var väll ingen höjdare, ganska dött, dels så var det söndag (bytar dag) och dels så är det Högis :P. Det braiga var att jag kunde köpa Högisbaguette till lunch, det var den tredje på listan eller egentligen blev det nr 4 men var mer sugen på rostbiff och potatissallad än köttbullar, får bli köttbullar nästa gång istället. Men ska gå igenom hela listan på typ 10-12 olika baguetter innan jag åker härifrån, måste ju smaka alla :P.
Fösta var kalkon, avokado och cumerlandsås (såsen var lite skum, en röd söt sås som påminde om hallonsylt lite både till utseende och smak vilket blev lite weird) men den var god. Nr 2 var salami, brieost och soltorkadetomater- också mkt god kunde dock varit lite mer delikatesser på den :D den fick följa med som matsäck till Tandådalen.

Idag var det work i Nordpolen, barnbacken och eftersom det var första dagen i skidskolan för denna vecka så var det mkt att göra- kul. Många att lära upp i liften och springa efter och putta på- svettigt men roligt :).
På vägen hem från gymmet sen gick jag förbi och hälsa på farbror med typ familj som är här i några dagar på skidsemester, det var trevligt att få se dem. Kan förhoppningsvis åka några åk med dem i morgon efter jobb.
Och till helgen kommer pappa med typ familj upp, det ska bli härligt att få umgås med dem, ser jag fram emot och vilken tur att jag är ledig lördag och söndag och kanske håller tumarna för även fredag då jag har resurspass..

I lördags var det stugmyys med roomisarna, jag köpte hem tacos som vi laga tillsammans och åt- trevligt. Men shit vad tacos är dyrt egentligen, tänker man inte på hemma :S.. Men gott var det och faan vad mäta vi blev, vi tog tabberas på det mesta :).

Nu börjar det bli sent, ska knyta mig men först blir det nog ett kapitel i boken- läser Mons Kallentofts Vårlik har väll si så där 50 sidor kvar det är mkt spännande!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0