Snabb repris av december månad

Då så har jag varit i Sälen drygt en månad så tänkte köra en liten snabb repris om vad som hänt så här långt.

Resan började söndagen den 4:e december då jag med hjälp av Daniel packade in allt i den lilla blå för att börja den 6,5 timmes långa bilturen. Resan gick bra kom iväg lite senare än jag tänkt, men det är väll som vanligt då :). Lyssnade på Lars Winnerbäck och Good Charlotte hela vägen och hann nästan tröttna på det men det var trallvänligt.
När jag väl kom fram till stugan tänkte jag gud vad skönt att komma in till en uppvärmd stuga eftersom Niklas kom före mig men så blev inte fallet utan det var 15 grader i stugan och det upplevde jag kallt då. Så jag satt och huttra i köket när jag fick lite information och skriva på hyrespapper mm. Och tänkte i mitt stilla sinne att snart börjar det väl bli varmt men icke. För när jag vaknade på morgon så var det fortfarande kallt :S och inte nog med det att vi fick bo i ett kallt hus den första dagen vi hade inget varm vatten heller :O fyyyy det var inte trevligt. Som tur var kom det en man och fixade till både värmen och vattnet sen på måndagskvällen.
Äventyret började ju bra iaf! :P

Den första dagen på jobbet var det mest introduktion, indelning av arbetsgrupper och så fick vi kläder.
De första två veckorna var det inte så mycket jobb, det var introduktion av arbetet, möten, en aktivitets eftermiddag och så fick vi jobba lite halv dagar. Så det blev tyvärr inte så många timmar så januari lönen kommer inte bli fet...
Tisdagen den andra veckan var hela arbetsgruppen, Orren-gänget (vår arbetsgrupp heter Orren :P), och åt på Lammet och Grisen fasen var gott det var!!! Och dyrt, fast vi hade halva priset den kvällen på maten så det var ju bra :). Vi åt buffen, man fick välja mellan tre kött; fläskfile, oxfile och lamm och sen gick man till tillbehörsbordet där de hade lite olika tillbehör för de olika kötten. Jag tog mat fyra omgångar :P och portionerna blev nog bara mindre och mindre. Favoriten var iaf oxfilen, den var super god. Allt var gott men den var godast. Var förvånad över att jag ändå tyckte så bra om lammet är lite tveksam till det, kan smaka torrt och ullkofta om man inte lyckas :P.

Sen var jag hemma nästan hela den tredje veckan här, åkte på eftermiddagen på måndagen då jag fick hoppa över mötet på kvällen och sen kom jag tillbaka på juldagen, söndagen. Så jag fick vara hemma med älskling över julafton och det var fint!! Hemma så gjorde jag en snabbvisit på Rejmes, kul att se alla saknar er!! :D. Så var jag hemma hos mamma och pappa lite. Onsdagen ägnades åt morfars begravning, saknar dig!! Det var fint ♥
Sen så försökte jag umgås med min älskling, vi gick på stan och köpte lite sista minuten julklappar och hade uppesittarkväll med bingospel dock vann vi inget, otur som vanligt. Otur i spel, tur i kärlek ♥ :)
Hann även träffa några nära och kära hemma, det var fiiint!
Därefetr var det julafton, tack för alla fina julklappar!!, och dagen efetr dags att packa ihop och köra tillbaka till Sälen.
Väl tillbaka var jag först i stugan senare kom Niklas och sist Maria med sin Martin.

Vecka fyra, förra veckan, var det bara att börja jobba på riktigt. Jobb varje dag förutom torsdagen, skulle varit ledig onsdagen med men eftersom jag bytte så jag kunde vara hemma över jul fick jag jobba då, men det gjorde ju ingeting fick ju fira jul med älskling!
P-tisdag på tisdagen, personalutgång, tog det ganska lugnt eftersom jag skulle jobba dagen efter men det gick bra skönt att vara ute och jobba iaf.
Vi invigde bastun i stugan på andra sidan vägen i onsdags, gött med bastu!!
Lördag var det nyår och det firades med två rättersmiddag, fläskfile, färdig potatisgratäng :P, grönpepparsås och sallad till efterrätt blev det glass, gott nom nom! Sen blev det lite fest och till sist raketer vid Gustavstorget, vi missade typ hela fackeltåget i Gustavsbacken dock :/.

Och nu är det nytt år och ny vecka, hehe eller det är ju redan onsdag men ändå. Varit ledig tisdag och onsdag :).
Köpte skidor på outleten nere i by i tisdags och teståkte dem på eftermiddagen, as bra! Nöjd med köpet och gud vad kul det ska bli att åka lite skidor :). Senare var det lite gym och handla mat och sist men inte minst p-tisdag :P.
Så idag har jag tagit det lugnt, blev inget skiåk :/ däremot har jag skottat fram bilen igen har fallit minst 30 centimeter snö natten till onsdagen så nu har jag skottat bilen och uppfarten till stugan två dagar i rad, puuuh!!
Nu blir det att ta några varv på längdskidorna, tredje gången och det går inte så jätte bra kan jag avslöja, har inte fattat galoppen riktigt har inte fått in ryttmen men det kommer väll förhoppningsvis!

Jaja nog för denna gång, långt inlägg :P. Tjingeling!

Saknar dig älskling ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0