Sista Januari

Idag var det slappispass på Nordpolen, 10-15.45, kunde inte ha passat bättre än just denna dag då det var apigt kallt- allt mellan 18 och 13 minus har vi haft idag och då kan jag meddela att det räckte gott nog med 1,5 timmes pass ute i stöten. Men det gick ganska bra, tycker de passen är så onödigt korta annars men som sagt idag var jag glad att ha det :P.
Efter jobbet hälsade jag på farbror med fru, de tyckte det var kallt efter en dags skidåkning så de drog sig hemåt så jag åkte några åk själv efter jobbet, iskallt räckte gott och väl med 45 min...
Sen hem, duscha och hoppa i one piece:en med lite te för att försöka få upp värmen igen. P-tisdag men vet inte det jag, kan nog bli en tidigt hemmakväll idag..

Just ja glömde berätta att vi ska få en ny kyl i boendet, jippi nu kanske mjölken inte går ut några dagar innan datumet på förpackningen säger för nu har min mjölk varit som filmjölk två dagar innan den egentligen ska gå ut och normalt sett så hemma kan man ju dricka mjölken 3 dagar efter den skulle gått ut. Det har inte varit någon kyl utan typ ett kallt skafferi :S, så det ska bli nice, tackar Maria som tog tag i att felanmäla kylen si så där efter två måndager som vi har skitit i det :P. Bra initiativ, jag tog initiativ till tacoskväll och Maria att felanmäla kylen så nu är det bara Niklas kvar som ska åstakomma något- no pressure haha..!

Har på mina promenader till och från jobbet kommit på en liten låt, omgjord från en av Noras favorit låtar :)
Den går så här:
Kom kom kom medans vin-vintern ännu håller sig kvar,
medans dagen ännu är ung och skidåkningen lockar och drar...
(Melodi: Kom kom kom men Timotej kunde ni aldrig gissat va? :P)

Appropå melodi så är det snart Melodifestivalen!! Tror det börjar redan i helgen?! Då kan ni räkna med att jag sitter i soffan och tittar på det om lördagarna, alternativt svt play om jag skulle råka missa. Måste ju bara se det, det är ju tradition!! :D

Ha det fiint!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0